بیانیه مشترک تشکلهای اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در خصوص عدم مشروعیت نتیجه اعلام شده برای انتخابات 22 خرداد


بسم رب الشهداء و الصدیقین
مردم آگاه و دانشگاهیان متعهد ایران،
مشارکت پرشور و کم سابقه مردم در انتخابات 22 خرداد که میتوانست یک جشن بزرگ ملی و پیروزی غرور آفرین ملت در جهت تحکیم مردمسالاری باشد با سوء استفاده حاکمیت و دستکاری و اعمال نوعی مضحک از مهندسی آراء، تبدیل به عزای ملی شد. انتخابات 22 خرداد را می توان یکی از صحنه های تاریخی نمایش اقتدار و قدرت مردم دانست که از لحاظ میزان مشارکت، رقابتی بودن و شور و نشاط عمومی در چند دهه اخیر بی سابقه بود. متأسفانه جریان حاکم بر کشور، به جای استفاده از این فرصت در جهت ایجاد وحدت و قرار دادن آن به عنوان پشتوانهای برای تحکیم امنیت ملی و سرفرازی کشور، آنرا یک تهدید به حساب آورد و به جای تن دادن به خواست و اراده مردم دست به یک کودتای انتخاباتی زد. عوامل اجرایی این کودتا با انجام اقداماتی چون قطع پیامک ها، فیلتر کردن اکثر سایتهای اطلاع رسانی مرتبط با جریان اصلاح طلب، ایجاد رعب و وحشت و بدون توجه به آرایی که مردم در صندوقها ریخته بودند، قبل از تجمیع و مشخص شدن میزان واقعی آراء هر کاندیدا، با این بهانه که شکست کاندیدای حاکم شکست نظام است، نتیجه انتخابات را به نفع آقای احمدی نژاد رقم زدند.
ما اعضای انجمن های اسلامی مدرسین ، دانش آموختگان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با قاطعیت اعلام می کنیم که: نتایح اعلام شده در این انتخابات نامشروع بوده، دولت برآمده از آن یک دولت کودتایی و فاقد وجاهت ملی و کفایت سیاسی میباشد و از این رو آقای محمود احمدی نژاد را رییس جمهور کشور بزرگ ایران نمیدانیم. بدین لحاظ، از مسئولین امر درخواست داریم به خواست اکثریت مردم مبنی بر تجدید نظر در چگونگی اعلام نتایج و احقاق حقوق مردم و کاندیداها گردن نهند یا نسبت به ابطال این انتخابات اقدام نمایند.
ما به عنوان بخشی از جمعیت عظیم دانشگاهیان و همراه سیل خروشان مردمی، حمایت قاطع خود را از خواست آقای مهندس میرحسین موسوی مبنی بر حضور سبز خود در صحنه و نمایش مخالفت با شیوه برگزاری انتخابات و نتایج آن به روش آرام و مسالمت آمیز، اعلام میکنیم و تا احقاق حقوق قانونی ملت از پای نخواهیم نشست. در همین راستا از تمامی مراجع عظام, روحانیون شریف، جریانات سیاسی، شخصیتهای ملی- مذهبی و مراجع نظارتی و قضایی از جمله قوه قضائیه، مجلس خبرگان و نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی درخواست مینماییم در این موقعیت حساس، با پیوستن به صفوف ملت، نسبت به ادای وظیفه ملی، شرعی و قانونی خود یعنی دفاع از رکن جمهوریت نظام عمل نمایند. بدین لحاظ، دراولین قدم از تمامی عزیزان تقاضا مینماییم به درخواست آقای مهندس موسوی مبنی بر شرکت در راهپیماییی سراسری امروز (یکشنبه 25 خرداد) که از ساعت 4 بعدازظهر در تهران و تمامی شهرهای کشور برگزار میشود فعالانه شرکت نمایند.
25 خرداد 88
انجمن های اسلامی مدرسین، دانش آموختگان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 25 خرداد 1388

هیچ نظری موجود نیست: